در کشور ما هر وقت رییس جمهوری روی کار میاید تمام وزرا وبالتبع کلیه مدیریت ها حتی تا سطوح پایین مثلا تا فرمانداریها عوض می شوند بنظر می رسد هیچ دلیل منطقی برای این تغیرات وجود ندارد. این تغیرات عوارض سنگینی برای کشور ایجاد میکند . معمولا هر مدیر جدید با توجه به عدم آشنایی در چند سال اول جز خرابکاری بازده چندانی ندارد بعد از چند سال مدیر ، تجربه آموخته و دارای بازدهی مفید میگردد .مدیری که تازه به کارش آشنا می شود وقتی میخواهد کارهای مثبت انجام دهد رییس جمهور عوض میشود و روز از نو.....رئیس جمهور بعدی جناح و طرفداران خودرا سر کار میآورد ضمنا هیچ ضابطه مدونی هم برای انتصاب نیست فقط فرد منصوب باید با بزرگان آشنایی داشته تا به منصبی برسد . امروز بحث بر اینست که استاندار یزد را عوض کنند و هیچ دلیل موجهی هم برای این تعویض نیست . این در حالی است که ایشان از قدرت اجرایی بالایی برخوردار بوده است . برجسته ترین توانمندی مدیریتی ایشان در جریان خرابکاری خط لوله اب یزد بروز یافت .ایشان توانست در مدت اندکی بحران را مدیریت کرده خط لوله را بازسازی نماید. متاسفانه اکنون باور عمومی بر این است چون ایشان از اصولگرا ها می باشد و جزو جناح معتدل نیست بایستی عوض شود. تنها چیزی که اهمیت ندارد کارآیی و سابقه مدیریتی فرد در گذشته است. در تاریخ تمدنی اسلامی و ایرانی چنین چیزی وجود ندارد. برای مثال تاریخ طبری می گوید در زمان حضرت امیر شورشی در فارس ایجاد شد . حضرت ، زیاد بن ابیه را بعنوان والی فارس انتخاب نمودند . زیاد ابن ابیه اگر چه در میان یاران حضرت بواسطه عبادات زیادش شناخته نمی شد اما تاریخ میگوید وی شورش فارس را بنحوی فرو نشانید که خونی از دماغ کسی ریخته نشد .
خبر فوق را به زبان مورد نظر ترجمه کنید
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
دوشنبه 07,ژوئیه,2025